SEO

Servicii performante de optimizare pentru motoarele de căutare

Servicii optimizare SEO

O campanie de succes are câteva elemente cheie, fără de care nu se poate face performanță.

Trebuie să plecăm de la premisa că succesul nu se poate obține peste noapte. Este rezultatul unui efort pe termen lung, ce consistă atât în analiză, cât și în execuție. Astăzi, nu mai există SEO hacks – există profesionalism, dedicație și implicare totală, atât din partea echipei de SEO, cât și a clientului – persoana care cunoaște cel mai bine propriul business.

Iată câteva dintre cele mai importante servicii SEO pe care le putem oferi:

1. Audit SEO

Este ceea ce noi numim „fundația” unui site bine optimizat.

Orice campanie pleacă de la un Audit SEO. Pot fi chestiuni tehnice, care vizează structura fișierelor sau viteza de încărcare a site-ului. Este momentul în care se află cuvintele cheie pe care dorim să ne clasăm cel mai bine sau linkurile pe care proiectul în lucru le-a obținut de-a lungul timpului. Un audit SEO ne ajută să înțelegem care sunt slăbiciunile site-ului, pentru a le remedia, dar și punctele forte, ce ne pot ajuta pe mai departe.

Iată câteva elemente cheie:

  • Optimizarea pentru dispozitivele mobile
  • Gradul de indexare a paginilor site-ului este de 100%
  • Viteza de încărcare a site-ului în ansamblu dar și a paginilor ce reprezintă o tipologie de conținut aparte
  • Detectarea și ștergerea paginilor ce prezintă zero importanță pentru utilizatori
  • Identificarea cuvintelor cheie pe care ar trebui ca site-ul să se claseze și implementarea lor în trackere
  • Repararea erorilor generate de legături interne spre pagini indisponibile
  • Analiza competiției
  • Identificarea robots.txt, sitemap.xml, a fișierului .htaccess și analiza acestora
  • Analiza structurală a conținutului și a URL-urilor
  • Analiza modului în care utilizatorii interacționează cu site-ul
  • Identificarea de noi cuvinte cheie ce ar putea să ne consolideze clasamentul existent sau să ofere noi oportunități

Auditul înseamnă, în primul rând, trecerea în revistă a tuturor factorilor ce determină succesul sau nereușita unei ulterioare implementări. Auditul în sine nu rezolvă probleme, dar le identifică. Fiecare dintre aceste probleme – sau pașii de urmat – ajută, procentual, la îmbunătățirea unei imagini de ansamblu, atât în fața motoarelor de căutare, cât și pentru utilizatorii actuali sau potențiali.

2. Analiză și raportare

SEO este despre date și statistici.

Se urmăresc toate datele furnizate de către utilizatori și motoarele de căutare. Practic, pentru a vă îmbunătăți prezența online, în primul rând se măsoară totul, apoi se creează colecții structurate cu datele măsurate, pentru ca ulterior toate aceste date vor fi analizate.

Dar, ce se poate face după?

  • Trebuie să înțelegem cum utilizatorii interacționează cu site-ul, pentru a le îmbunătăți experiența și, prin aceasta, a ne îmbunătăți rata de conversie;
  • Avem nevoie să știm care sunt paginile ce prezintă cel mai mare interes – ceea ce putem numi „power pages” – și să creăm pagini noi, în aceeași direcție;
  • Pentru o campanie off-page cât mai diversificată, vrem să înțelegem cine ne-a oferit linkuri pentru a obține și altele, urmând aceeași tipologie;

3. Optimizare WordPress

Poate ați auzit că un modul sau două plugins sau trei setări, urmănd tutorialul X, vă poate rezolva problema de optimizare a unui site pe WordPress, fără să pierdeți foarte multe timp.

Ceea ce primiți, de obicei, este o listă de plugins și câteva sfaturi vis-a-vis de configurarea lor. „Cele mai bune plugins pentru optimizare WordPress”, „Cele mai rapide teme WordPress”, „Cele mai bune hosturi pentru WordPress” și așa mai departe.

Dacă astfel de sugestii ar fi calea de urmat, site-urile WordPress ar fi toate perfect optimizate. Nu am vrea să vă moderăm entuziasmul însă, media de încarcare a unui site WordPress, alături de un pachet de găzduire potrivit, într-o arie geografică aproape de piața vizată și cele câteva pluginuri de optimizare de care ați auzit, nu sunt de ajuns.

Fiecare dintre detaliile pe care aveți nevoie să le rezolvați depinde de alte straturi de detalii mai importante. Este vorba despre compatibilitate și necesitate. Abordarea, prin urmare, este mai degrabă holistică.

Cum vă putem ajuta?

  • Prin identificarea codului cu probleme, vinovat de încetinirea site-urilor și oferirea unor alternative
  • Prin găsirea celui mai bun raport calitate / preț în alegerea găzduirii pentru site-urile WordPress, pachete special concepute pentru a găzdui cel mai important CMS de pe piață
  • Prin instalarea celor mai potrivite plugins / module dedicate SEO
  • Prin optimizarea temelor pentru a servi imagini scalate în funcție de rezoluțiile vizitatorilor
  • Prin generarea sau conceperea celor mai potrivite meta-title sau meta-descriptions, pentru a obține un CTR (Click Through Rate) mai bun.
  • Prin stabilirea celor mai bune soluții de optimizare a conversiei – de la experiența utilizatorului pe site la butoanele de tip „call to action”

Când știți că aveți nevoie de SEO?

Trafic

Când nu există trafic

Dacă aveți un proiect existent, cunoștințele necesare în nișa abordată, dar totuși nu reușiți să generați trafic. Cauzele pot fi multiple, de la modul în care v-ați organizat conținutul, la modul în care l-ați redactat, de la probleme tehnice invizibile pentru un antreprenor, la sursele de trafic.

Conversie

Când nu există conversie

Aveți nevoie de o agenție de SEO atunci când aveți trafic, dar nu există vânzări / conversii. Poate că traficul nu este „targetat”, poate că utilizatorii site-ului nu sunt îndreptați spre conversie, poate că cererea este doar de informații, însă nu de produs – toate aceste elemente au nevoie de o analiză de adâncime.

Plan

Când nu există un plan

Aveți ideea dar nu știți ce să faceți cu ea? Aveți și un buget, însă nu știți cum să vă stabiliți prioritățile? Ați identificat o nișă profitabilă pe care doriți s-o exploatați dar simțiți că vă scapă detalii? Pașii nu sunt niciodată la fel – depind de nișa în sine, de plaja de clienți. Vă asistăm în drumul spre succes.

Viteza de încărcare

Când viteza de încăcare suferă

Motivele pentru care site-ul nu se încarcă așa cum ar trebui sunt diverse – de la găzduire la funcționalitățile implementate, de la compatibilitatea între componentele site-ului la platforma folosită. Problemele pot fi rezolvate, iar viteza de încărcare poate fi întotdeauna dusă la un nivel cel puțin acceptabil.

Cuvinte cheie

Când aveți nevoie de cuvinte cheie

Identificarea cuvintelor cheie este o provocare în sine. Există întotdeauna ceva ce v-a scăpat din vedere, sunt întotdeauna soluții de creștere prin introducerea de noi topicuri. Cuvintele, însă, nu aduc întotdeauna după sine conversia, profitul. Trebuie să existe intenția de cumpărare, cererea.

Analiză

Când aveți nevoie de analiză

Simțiți uneori că există oportunități, însă nu știți cum să scalați, pentru că nu știți să analizați datele? Colectarea datelor, fără să deranjeze utilizatorii, este o artă în sine. Mai mult, analiza acestor date poate să fie complicată. Îmbunătățirea imaginii site-ului stă în schimbare spre bine, folosind aceste date.

Prețuri SEO

Tarif

Am prefera noțiunea de tarif SEO, pentru că optimizarea este un serviciu, nu un produs. Trecând peste, ar trebui să stabilim, de la bun început, faptul că totul în SEO depinde!

De ce ar putea să depindă dacă este ieftin sau scump? În principiu, de ceea ce doriți realizat! După, ar putea să mai fie:

  • tipologia proiectului – magazin online, blog, site prezentare produs, site de afiliere, comunitate online, portal etc;
  • calitatea site-ului – sau ce anume și cum anume s-a făcut pentru proiect până la momentul tarifării;
  • numărul de pagini – evident, un site de 1.000 de pagini cere mai mult timp de analiză și implementare decât unul de 3 pagini;
  • concurență – este important ce face concurența pentru că noi, întotdeauna, trebuie să facem mai bine!

Discuțiile despre preț le puteam avea principial, într-o fază incipientă. Un tarif SEO final îl putem furniza după un audit.

Ceea ce vă putem garanta este un raport excelent calitate/preț. Mizăm pe cunoștințele pe care le-am acumulat de-a lungul anilor pentru a reduce dramatic costurile de execuție. Diferențele din piața de SEO țin în primul rând de nivelul de cunoștințe. Evident că o agenție ce știe foarte bine ce are de făcut o să fie mai ieftină decât una ce ar petrece mult timp în analize și studii, pentru a-și da seama care sunt pașii de urmat. Motivul este simplu: timpul de execuție și livrare este optimizat.

Ne-a plăcut întotdeauna să interacționăm cu oamenii, chiar și pentru o simplă discuție, de curtoazie. Suntem un grup de specialiști curioși de tot ceea ce se întâmplă, în general, în lume. Și dacă situația permite, ne-ar plăcea să servim împreună, cândva, o cafea sau un ceai.

Întrebări și răspunsuri

Este viteza site-ului determinantă pentru poziția în motoarele de căutare?

Nu în mod direct. Conform testelor efectuate de Backlinko nu există o corelare directă între viteza de încărcare a site-ulor de top 10 și poziția în motoarele de căutare. Diferențele majore, cele ce afectează în mod direct clasamentul -, apar în cazul site-urilor cu probleme mari de încărcare. În acest moment, totuși, viteza de încărcare poate rezulta în alte probleme care, indirect, afectează performanțele site-ului, atât în motoarele de căutare, precum și din punct de vedere al experienței utilizatorului (UX – User Experience).

Cum afectează viteza clasamentele Google:

Dacă site-ul se încarcă rapid, utilizatorul va sta pe pagină și va citi informația prezentată. Prin urmare, Google va interpreta experiența acestuia pe site ca fiind pozitivă și va premia pagina. Dacă, pe de altă parte, utilizatorul, deranjat de viteza mică de încărcare, va apăsa pe butonul „Înapoi” sau va închide efectiv tabul din browser, Google va interpreta experiența sa ca fiind una negativă și va penaliza pagina.

Apoi, dacă pagina se încarcă greu și utilizatorii o vor părăsi, conversia va lăsa de dorit. Viteza de încărcare este un element de bază al CRO – Conversion Rate Optimization. Este demonstrat că rata de conversie este direct proporțională cu viteza de încărcare, iar paginile cu un load-time mai mic convertesc mai bine. Spunem însă că afectează în mod direct rata de conversie, însă aceasta depinde și de alte mesaje pe care pagina le transmite utilizatorilor, de exemplu butoanele „call to action”.

Care sunt factorii determinanți pentru viteza de încărcare?

În cele mai multe cazuri, imaginile sunt cele care îngreunează cel mai tare încărcarea unei pagini. Se întâmplă trei lucruri esențiale vis-a-vis de imagini:

  1. sunt prezente în număr mare, iar fiecare imagine reprezintă un „request” către server.
  2. dimensiunile fizice, pe disc, fac încărcarea lor mai lentă, pentru că nu sunt optimizate
  3. nu sunt servite imagini pentru rezoluția fiecărui dispozitiv în parte – de exemplu, imaginea pentru desktop, de 1920px pe 1080px, este servită la aceleași dimensiuni, și pe mobil

În afară de imagini, viteza de încărcare mai poate depinde de:

  • modul în care este configurat serverul unde este găzduit site-ul
  • resursele pe care ni le pune la dispoziție serverul găzduit
  • modul în care este configurat serverul de baze de date, în cazul în care site-ul are nevoie de un astfel de serviciu
  • compatibilitatea între funcționalitățile site-ului și ceea ce pune la dispoziție serverul
  • compatibilitatea între funcționalitățile site-ului – conflictele interioare
  • numărul de „request”-uri (pot fi imagini, fișiere CSS, JS, fonturi etc)

Lista este, bineînțeles, mult mai lungă – ne putem referi la locația utilizatorului în raport cu poziția serverului și timpul parcurs de informație până când aceasta este afișată pe dispozivul utilizatorului, putem lua în calcul și tehnologia folosită și compatibilitatea acesteia cu dispozitivul final, și așa mai departe.

Ce înseamnă conținut de calitate?

Calitatea este determinată de interesul pe care îl manifestă vizitatorii – sau „user intent”. Dacă aceștia tind să rămână în pagină pentru a vizualiza tot conținutul, scopul a fost atins. Dacă vizitatorii sau potențialii clienți părăsesc pagina, fără a vizualiza conținutul sau fără a realiza conversia (de exemplu, un buton de „cumpără acum”), conținutul prezentat nu a fost de cea mai bună calitate și trebuie remediat.

Dacă este vorba despre conținutul de tip „text” (de exemplu această pagină), pentru ca Google să ia în calcul includerea în rezultatele pentru un anumit cuvânt cheie, ar trebui ca pagina să includă acel cuvânt cheie sau variante semantice al acestuia. În acest caz, orice cuvânt cheie propus trebuie inclus în pagină. Pentru conținutul de tip video, ceea ce contează este timpul pe care utilizatorii îl petrec vizionând materialul.

Conținutul trebuie să fie antrenant și să rezolve o problemă. Trebuie să fie pozitiv și să raspundă la întrebări într-un mod constructiv, chiar entuziasmant în anumite situații. Într-o lume virtuală în care majoritatea topicurilor s-au discutat și rediscutat de sute, mii de ori, conținutul trebuie să fie original și să adauge valoare. În acest caz, de cele mai multe ori, valoarea este furnizată de date – numere, statistică, rezultatele unor experimente etc.

Ce înseamnă sitemap și ce importanță are în SEO

Fișierele de tip sitemap nu sunt vizibile direct utilizatorului, însă sunt utilizate de către motoarele de căutare pentru a indexa conținutul unui site. Putem spunem că reprezintă un fel de listă de cărți dintr-o bibliotecă. Fără această listă, un vizitator al bibliotecii nu știe ce se găsește pe rafturi. Prin urmare, dacă toate cărțile sunt reprezentate în listă, sunt puse la dispoziția cititorilor.

În general, este nevoie doar de o listă simplă, care să redea semantic componența paginilor de pe site. Există însă complexe însă, ce cuprind două sau mai multe versiuni ale site-ului în funcție de dispozitiv, dar și site-uri multi-limbă, unde trebuie precizate alternativele. Aici lucrurile sunt destul de tehnice pentru utilizatorul de rând și nu există o soluție standardizată – pe care s-o puteți genera cu ajutorul vreunui plugin/modul.

Ce sunt conversiile și cum le putem optimiza

Putem defini conversia ca raportul dintre numărul de obiective realizate și numărul total de vizitatori. Cu cât raportul este mai mare, cu atât conversia este mai bine optimizată. Obiectivele despre care vorbim pot fi diverse – de la apăsarea unui buton de tip „call to action”, la cumpărarea unui produs (sau mai multe), la înscrierea într-un buletin informativ pe e-mail (newsletters), la clickul pe un banner (text sau imagine) etc.

Pentru a converti mai bine, trebuie ca obiectivul să fie bine definit, iar modalitatea de acțiune specificată clară, chiar și în viewport (ecranul curent al utilizatorului atunci când vizualizează o pagină) acolo unde se aplică. De multe ori, deși putem oferi un produs de foarte bune calitate – ce poate fi atât virtual, cât și fizic -, nu reușim să-l vindem pentru că nu ne este declarată intenția de a-l vinde încă de la început.

Persuasiunea joacă un rol important în procesul de conversie. Trebuie ca autorul – un site sau un scriitor – să prezinte încredere, să cunoască sau chiar să dea impresia că știe foarte bine domeniul de activitate. Credențialele, în acest caz, pot fi determinante. Găsim dezolant, uneori, faptul că articolele despre medicină sunt scrise de către autori fără niciun fel de pregătire medicală, iar articolele despre legi și legislație sunt traduse sau adaptate din alte limbi, fără să cunoască diferențele legale.